ÖZEL DRC OKULLARI

E-store

Mental Aritmatik

Mental Aritmetik, 4-12 yaş arası çocuklarda bir taraftan sıra dışı sayısal işlem becerileri kazandırırken, aynı zamanda onlarda zeka, bellek, dikkat ve konsantrasyonu güçlendirerek zihinsel kapasite artışı sağlayan, 5-boncuk dizilimli abaküse dayalı bir eğitim programıdır.

Binlerce yıllık geçmişi olan hesaplama aracı abaküse dayalı modeller, uzak doğuda 1980 li yıllarda ortaya çıkmış ve diğer ülkelere de yayılmaya başlamıştır. Bu tür modellerin çocuklarda zeka kapasitesini, kısa süreli belleği, dikkati ve özellikle de hayal gücünün kaynağı olan sağ beyni güçlendirdiği, çeşitli ülkelerde yapılan bilimsel araştırmalarla desteklenmiştir.

Mental aritmetik;Türkiye'de ilk kez 2008 yılında Menar tarafından kurulmuş ve kısa süre içinde yüzlerce şube ile binlerce öğrenciye ulaşan bir sistem haline gelmiştir. Henüz okuma yazma bilmeyen Menar öğrencilerinin olağanüstü becerileri çeşitli televizyon kanallarında yer almış, özellikle bir taraftan İstiklal Marşını ezbere okurken bir taraftan da ekrandan geçen çok sayılı işlemleri yapan çocukların performansları hayranlık uyandırmıştır. 
Program önce abaküsün öğrenilmesi ile başlar.

Öğrenciler abaküsle işlem yaparken hem bir pratik kazanırlar, hem de abaküsün imajı zihinlerine yerleşir. Daha sonra öğrenciler, fizik olarak abaküsü kullanmaya ihtiyaç duymaksızın, abaküsü hayal ederek işlemleri zihinden yapmaya başlarlar. Öğrenciler işlem yaparken ellerinin altında abaküs varmış gibi ve boncukları hareket ettiriyorlarmış gibi parmaklarını oynatırlar ve boncuk hareketlerini zihinlerindeki abaküs imajında takip ederler. Böylelikle işlemleri çok hızlı bir şekilde çözerler.

Türkiye'de 2010 ve 2011 de Menar tarafından düzenlenmiş olan Abaküs Mental Aritmetik oyunlarında zihinden işlem yapan miniklerle, işlemleri hesap makinesi ile çözen yetişkinler arasında yarışmalar düzenlenmiş, öğrenciler işlemleri hesap makinesinden daha hızlı çözerek yetişkinleri yenmişlerdir.
Her ne kadar sayısal bir program olsa da, birçok veli ve öğretmen, programın çocuklarda zihinden işlem yeteneğinin yanı sıra sözel becerileri de geliştirdiği ve onların tüm derslerinde ilerlemesine yardımcı olduğu biçiminde gözlemlerini dile getirmektedirler. Özgüven duygusu da gelişen çocukların yükselen akademik performansı, programın sağladığı beyin gelişimi ve zihinsel kapasite artışına bağlanmaktadır.