ÖZEL DRC OKULLARI

E-store

Avcılar Kolejler

Öğretmenliğin Sırrı

En kutsal mesleklerden biri olan öğretmenliğin belki de en zor tarafı, sınıf yönetimidir. Eskiden öğretmen merkezli sınıf yönetiminin artık öğrenci merkezli bir anlayışa dönüştüğünü rahatça görebiliriz. Eski sistemde, sınıfta yalnızca öğretmen aktifti. Öğrencilerin sessiz olup dikkatli bir şekilde öğretmeni dinlemesi, sınıf yönetiminin başarılı olduğu anlamına geliyordu. Ancak bu yöntemin öğrenciyi pasifleştirdiği, aktif düşünme ve soru sormaktan, onu eleştirellikten uzaklaştıracağı çok çok açıktır. Ayrıca, sınıfta birçok kez bir disiplin sağlama yöntemi olarak şiddet uygulandığını hepimiz görmüş ya da duymuşuzdur.

Elbette eskiden de her eğitim kurumu, her öğretmen böyledir denilemez, ancak yeni dönemde gelen pozitif disiplin anlayışının genele yavaş yavaş yayıldığını gözlemleyebiliriz. Bu yöntemin amacı, öğretmen kadar öğrencilerin de aktif bir biçimde konuşabilmesi, çekingen ve içine kapanık öğrencilerin de rahat konuşmasının sağlanması, sınıftaki görevlerin bir işbirliği ile yönetilebileceği bilincinin aşılanması, ilerleyen zamanlarda ders ve ders dışı etkinlikler hakkında öğrencilerden fikir alınması vb. şeyler…

Bu yöntemle birlikte eski katı anlayışı da geride bırakmanın vermiş olduğu özgürlük ile kolejler ve özel okullar da bu gelişime karşı kapılarını açmış görünüyor.

Peki, ilçelerde durum nasıl? Örneğin Avcılar kolejler ve Avcılar özel okullar arasında durum nasıldır?

Başarıları öğretmenlerin arasında su götürmez bir biçimde ortak özellikler var. Bunlar neler bir bakalım isterseniz.

                                             

 

-Öğrencileri ile arkadaşça bir ilişki içerisinde olurlar. Eğer öğrenci ve öğretmenin arasında güven ilişkisi varsa, sınıf yönetimi daha da kolaylaşacaktır. Öğrenciler, sevdikleri öğretmenlerinin sözlerini dinleme eğilimi gösterirler.

-Disiplin sorunu olan öğrencilerine özel ilgi gösterirler. Onları sınıfın sosyal ortamının dışında bırakmak yerine ekstra ilgi gösterirlerse, bu öğrenciler, öğretmenlerine saygı duyacak ve iyileşme gösterecektir.

-Sınıf yönetimi konusunda, güler yüzlü ve pozitif bir tutum takınırlar. Öğrencilerinin olumsuz davranışlarına değil, olumlu davranışlarına ilgi gösteren öğretmenler sınıfta kontrol sağlayacaktır.

-Öğrenciler arasında ayrım yapmazlar. Bu iyi bir öğrenciyi diğerlerinden üstün tutmayıp, özel ilgi göstermedikleri gibi, olumsuz davranışları bulunan öğrenciye karşı da ilgilerini sakınmazlar.

-Öğretme teknikleri yaratıcı ve akılcıdır. Öğrenciler zaman zaman ders dinlemekten sıkılabilirler, dikkatleri dağılır ve hatta birbirleriyle konuşmaya başlayabilirler. Böyle durumda strese girmeden, bağırmadan, öğrencinin fikrini alarak derse ilgisini çekmeye yönelik hareket eden öğretmen, başarılı öğretmendir.

-Az kural koyarlar ve koydukları kuralın nedenini açıklarlar. Yalnızca katı kuralların olduğu ancak bu kuralların amacının bilinmediği ortamlarda, kurallara uyulması beklenemez.

-Yalnızca oturup, ders kitabına odaklanmış olan bir öğretmen ders anlatımı konusunda yeterli olamaz. Özellikle erken dönemlerde çocukların, görsel anlatımlara, vücut dilinin iyi kullanımına ve sesin çeşitli şekillerde kullanımına ihtiyaçları vardır. Yani onların aynı anda birkaç duyusuna hitap etmek gerekir.

-Anne ve babalarla, rehber öğretmenlerle, okul yönetimi ile arası iyidir. Bundan dolayı direk olarak öğrenciden aldığı geri bildirimlerle iletişim sağlayabilir.

-Öğrencilerin verdiği tepkileri ve duygularını ifade etmesine izin verir. Bazen, öğrenci ihmal edildiğini, haksızlığa uğradığını hissedebilir. Verdiği bu reaksiyonlara kulak vermek, duygularını sesli bir biçimde ifade etmesine teşvik etmek özgüveni açısından faydalı olacaktır.

-Öğrencinin uygunsuz davranışını herkesin içinde değil, birebir görüşme yoluyla halleder.

Hepsinden önemlisi öğretmen olmak bir kişilik tarzına uygunluk meselesidir. Bazı insanlardan mükemmel öğretmenler çıkabilir, bazılarıysa bu meslek için uygun değildir. Çünkü öğretmen olmak için hepsinden evvel çocukları seven bir insan olmak lazım gelir. Bununla birlikte, ilim ve irfanın savunucu olmak, aydınlığın kendi yetiştirdiği ve yetiştireceği nesillerin elinde olduğunun bilincinde olmak, öğretmeyi sevdiği kadar öğrenmeyi de sevmek gibi bir sürü erdem de bize göre öğretmenliğin ön şartları arasında yer alır.

Biz Drc kolejleri ve özel okulları olarak, pozitif sınıf yönetiminin farkında, tecrübeli eğitim kadromuzla sizleri ve öğrencilerinizi Maltepe ve Küçükyalı’daki kampüslerimize bekliyoruz. Eğer yüksek hedefleriniz varsa, eğitim-öğretimin geleceğin ta kendisi olduğuna bizler kadar inanıyorsanız bizimle iletişime geçebilir, özel okul fiyatları, Avcılar kolej fiyatları hakkında da bilgi alabilirsiniz.